< center>

Gav du ett nyttigare nyårslöfte? Se hit!

Jag trodde den här bloggen var helt borttagen, men så var inte fallet! Allt finns kvar, och min tid som bloggare på Hälsa och Fitness är över. Tiden räckte helt enkelt inte till, och även om det var kul så var det samtidigt press att få till perfekta inlägg med perfekta bilder och inspiration. Det som har försvårat för mig är att dels jobbar jag just nu som lärare på heltid i en ort som ligger åtta mil bort, så jag pendlar två timmar om dagen! Sen så var jag och maken tvugna att lägga ner gymmet vi drev i våras och då försvann min alla viktigaste inspirationsplats för bilder och filmer. 
Nu är jag grymt sugen på att börja blogga på egen hand, och skriva när jag känner för det. Det är trots allt riktigt kul och mysigt att sitta och skriva av sig lite och tipsa om goda recept och roliga träningspass. Jag tänkte kickstarta det nya året genom att dela med mig av ett jäkligt gott recept som är vegetariskt. 
 
 
Det är väldigt mycket snack om att äta mycket protein just nu, men jag tror faktiskt att det hela är väldigt överdrivet. I stort sett innehåller allt mer eller mindre protein och om du äter varierat så får du i dig det du behöver om du inte är någon form av extremidrottare. Men det finns exempel på otroligt vältränade person som faktiskt är både vegetarianer och veganer, så här har du en smarrig pastarätt med krämig sås fullpackad av näring utan kött.
 
Detta behöver du:
1 rödlök
1 paket bönpasta med durumvete
1/2 zucchini
1/2 paket fryst grönkål, tinat
2 rivna morötter
3-5 dl havregrädde (Oatly)
 
Så här gör du:
Koka upp rikligt med vatten i en kastrull och släng i hela pastapaketet
Stek under tiden rödlöken i olja och släng sedan i zucchinin, moroten och grönkålen.
Häll på rejält med grädde så det verkligen finns mycket att dränka pastan i.
Rör ner 1-2 msk grönsaksbuljong och salta med örtsalt efter smak.
Häll av pastan och rör ner i den krämiga såsen. 
Bara att servera och njuta!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

muskelmorsan.blogg.se

Tvåbarnsmamma som närmar sig 40 som älskar träning och kost. Följer inga dieter då samtliga har sina brister. Om jag får välja så äter jag helst vegetariskt. Delar med mig av träningstips och goda recept. Instagram: muskelmorsan1

RSS 2.0