< center>

Varför jag står emot tjatet om att "äta normalt".

 
Det är inte ovanligt att folk, framför allt dem som står mig nära, höjer på ögonbrynen, suckar och  klagar över att jag inte äter som dem. Att jag inte tar en tårtbit, beställer pizza, tar en öl, inte äter smörgåsar med pålägg osv. I två år har jag valt att lägga om min kost till vad jag är övertygad om är ett bättre alternativ för att jag helt enkelt inte vill bli sjuk när jag blir äldre. Jag har ett jobb inom vården och varje dag så ser jag med egna ögon hur folk hålls vid liv av mediciner, de har alla möjliga åkommor som väldigt många skulle blivit bättre om de bla ätit ren mat i stället för alla tillsatser som den moderna maten pumpas full med. Våra kroppar är inte gjorda för att fyllas med färgämnen, aromer, socker, vitt mjölk, gluten, alkohol, transfetter, e-ämnen mm. 
 
Vi är omringade av kemikalier som sakta söker sig in i våra kroppar, och jag talar inte bara om föda utan kemikalier i rengöringsmedel, smink, kläder, förpackningar, parfym osv. Det är svårt, eller rättare sagt omöjligt, att eliminera dem alla, men jag har valt att iaf göra så gott jag kan med det jag äter. Jag försöker laga mat från grunden, läser innehållsförteckningar, undviker de största bovarna tex pålägg som är bland det värsta du kan stoppa i dig! Om skinkan verkligen var riktig hel skinka och inte sammanpressade köttslamsor, som verkligen var rökt som det står på förpackningen så vore det grönt ljus, men den s.k. röksmaken är inget annat än en arom som ofta framställts i USA och är en miljardbranch.
 
Men vad har jag då fått ut av allt det här "krånglet" med min mat. Jo, den här sommaren så märkte jag att min pollenallergi har tagit ett stort steg tillbaka! Jag har inte varit täppt i näsan, det har inte kliat och ögonen har varit mycket mycket bättre. Min stackars make blir sämre och sämre för varje år, och även min svärmor har fått allergi på senare år. När man som vuxen får allergier så är det ett tydligt tecken på att något inte står rätt till i kroppen, och något stör immunförsvaret. Mediciner dämpar bara symptomen, de botar inte ett skit. Det går att bli av med allergiska besvär, inte bara pollen, men även astma, ledvärk, psoriasis mm genom att se över sin kost för immunförsvaret sitter i tarmarna. Mår du bra i tarmarna så mår resten av kroppen, och även psyket, bättre.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

muskelmorsan.blogg.se

Tvåbarnsmamma som närmar sig 40 som älskar träning och kost. Följer inga dieter då samtliga har sina brister. Om jag får välja så äter jag helst vegetariskt. Delar med mig av träningstips och goda recept. Instagram: muskelmorsan1

RSS 2.0