< center>

Om du älskar kanel kommer du älska det här!

 
Det här är ingen supernyhet, men den tåls att upprepas. Kanel har visat sig vara suveränt i kampen mot att hålla insulinet nere och öka känsligheten så mindre insulin behövs för att hantera blodsockret. En rejäl dos av kanel kan sänka en måltids GI med närapå 50%! Kanel ökar insulinkänsligheten i musklerna så mindre insulin krävs för att föra in blodsockret i cellerna.
Jag älskar en krämig len cappuccino men den innehåller en hel del mjölksocker. Även om jag brukar byta ut hälften av mjölken mot vispgrädde (fett ger lägre GI)  så finns det ändå en hel del spelrum kvar för mjölksockret. Så en rejäl dos kanel ovanpå gör att cappuccinon blir lättare att hantera för kroppen.
En sista notering kan vara att det behövs ganska mycket kanel för att GI (glykemiskt index) ska förbättras, så gillar du inte kanel så kan du lika gärna skippa den eftersom en liten dos inte har någon effekt. 
Ha en toppendag!
 
 
Amina
2016-08-11 @ 10:58:31
URL: http://aminas.se

ÄLSKAR kanel :) Ska prova!

Svar: Ja å snåla inte! 😀
Marie Nordahl




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

muskelmorsan.blogg.se

Tvåbarnsmamma som närmar sig 40 som älskar träning och kost. Följer inga dieter då samtliga har sina brister. Om jag får välja så äter jag helst vegetariskt. Delar med mig av träningstips och goda recept. Instagram: muskelmorsan1

RSS 2.0