< center>

Hur du gör kaffe latte till ett proteinrikt mellanmål.

 
 
Jag är ingen nitisk följare av en enda diet, men jag gillar att testa olika delar av dem för att se hur det smakar, hur magen reagerar osv. Egentligen gillar jag inte ordet diet för ska man se till vad ordet egentligen betyder (av hälsoskäl reglerat kosthåll) så blir det väldigt individuellt och nästan all mat blir egentligen en diet. Slår du upp ordet husmanskost i en ordbok så står det enkel vardagsmat. Ni förstår själva att det här kan diskuteras väldigt länge, då det för en person kan vara hur enkelt och vardagligt som helst att äta tex paleo, medans någon annan tycker att 5:2 är enkel vardagsmat. Det vi kan vara överens om är att pizza, läsk, godis och hamburgare INTE är en diet iaf. :-)
 
Åter till huvudämnet. Ägglatte! Det kan låta vidrigt för den som aldrig testat men jag måste säga att jag blev enormt positivt överraskad när jag testade. Du gör den så här:
 
Mixa först ihop 1 rått ägg, 2 msk kokosolja, 1 espresso, lite kanel och kardemumma.
Häll sedan i ca 2 dl hett vatten och mixa igen. OBS! Akta så det inte skvätter upp så du bränner dig!
 
Det här blir alltså skummigt och fint som en latte, och jag tycker iaf att det blir krämigt och gott och smakar kaffe som vanligt och det smakar inte ägg över huvud taget. Det här blir ju faktiskt ett riktigt bra mellamål då det innehåller rent kaffe och mycket protein och mineraler från ägget. Kanel och kardemumma har båda nyttiga egenskaper, och kokosolja likaså. Sen slipper du allt mjölksocker som gör att blodsockret inte sticker iväg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

muskelmorsan.blogg.se

Tvåbarnsmamma som närmar sig 40 som älskar träning och kost. Följer inga dieter då samtliga har sina brister. Om jag får välja så äter jag helst vegetariskt. Delar med mig av träningstips och goda recept. Instagram: muskelmorsan1

RSS 2.0