< center>

Ät bort ditt sötsug vid frukosten.

Hej på er!
Visste ni att vad ni äter till frukost påverkar vad ni kommer vara sugna på att äta resten av dagen? Om du äter något sött med mycket kolhydrater, tex söt yoghurt med flingor och ett glas juice, så får ditt blodsocker en rejäl skjuts uppåt och man känner sig pigg och glad. Grejen är ju den att denna energi bara är tillfällig, för kroppen får pumpa på rejält med insulin för att få ned blodsockret, vilket orsakar att kurvan sjunkar väldigt lågt lite senar på dagen och du blir sugen på något mer sött igen för att få upp orken. Fikabröd på jobbet, söta frukter och godis kan locka för att stilla begäret. 
 
Om du i stället äter en frukost utan socker och med mer fett så ger du inte kroppen den där blodsockerökningen, utan får en jämn fin kurva som håller sig även efter att du ätit. När den aldrig dalar så blir du inte sugen på något sött, utan vill snarare äta något liknande sen när lunchen närmar sig! Det går alltså att påverka vad du har lust att äta, och just frukosten har visat sig vara det som avgör allra mest hur du kommer äta resten av dagen. 
 
Här är ett exempel på en bra frukost som är snäll mot din blodsockerkurva och som inte orsakar en tröttdipp innan lunch eller sötsug. Ha en finfin dag!
 
 
Äggröra på tre ägg, en halv avokado, eller hel om de är små, och ca 1dl nötter. Om du försöker gå ner i vikt så kan du skippa nötterna!
 
 
Jennifer Queen
2016-08-11 @ 16:52:31
URL: http://thequeenie.blogg.se/

Sedan jag började äta äggröra på morgonen så har jag inte lika stort sötsug under dagen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

muskelmorsan.blogg.se

Tvåbarnsmamma som närmar sig 40 som älskar träning och kost. Följer inga dieter då samtliga har sina brister. Om jag får välja så äter jag helst vegetariskt. Delar med mig av träningstips och goda recept. Instagram: muskelmorsan1

RSS 2.0